Konstelace z domova

Trápí-li vás něco, nebo jen se prostě potřebujete uklidnit, uvolnit, můžete vyzkoušet následující cvičení:

Vyhraďte si alespoň 30 minut času, kdy budete v klidu a nebude vás nikdo rušit. Připravte si dostatečné množství polštářů, plyšáků, koberečků nebo si vystřihněte z papíru větší barevná kolečka. Přibližně 5-7 by mělo stačit.

Zavřete oči a podívejte se na svoje vnitřní já. Požádejte mysl , ať si chvíli odpočine a zeptejte se sami sebe, co CÍTÍTE? Jaké emoce ve vás proudí? Pojmenujte je. Je to obava? Strach? Únava? Stres? Napětí? Klid? Vděk? Radost? Láska? Tvořivost? Za každý pojmenovaný pocit postavte jeden polštář, plyšáka, papírový kruh, na který můžete daný pocit napsat a rozestavte je do prostoru tak, jak vnímáte, že jsou. Dívejte se na ně. Na jeden po druhém, s vážností a respektem, který si zaslouží. Jsou to všechno vaše pocity. Patří k vám. Patří vám. A mají tu své místo, které je třeba uznat. Každý jeden z nich sem patří.

Dejte jim najevo svoji úctu a přijetí. Pokud to ucítíte jako správné, pokloňte se jim. Řekněte jim nahlas: “Jste moji. Patříte ke mně. Respektuji vaše místo.” Pokud ucítíte za správné, můžete se k nim přiblížit, obejmout je. A to jak kladné emoce a pocity, tak ty záporné. Je totiž normální necítit se v této době zcela komfortně. Je třeba to přijmout. TAKHLE to prostě teď je.

Pokud se nebudete cítit zcela při síle, může si za sebe postavit dva polštáře představující rodiče. Otočte se na ně a představte si, jak se svým rodičům díváte do očí. Jaké pocity při tom cítíte? Řekněte jim to. Řekněte jim všechno, co právě prožíváte. Dejte si načas, nikam nespěchejte. Pak se otočte zpátky na pocity a zkuste jejich přijetí zopakovat.

Na závěr si jen uvědomte, jakým procesem jste prošli a nebojte se při tom třeba i plakat. Pláč je úlevný a léčivý. Následně jen chvilku odpočívejte, než se zase vrátíte do běžného života.

Tímto cvičením nemáme dojít žádného “řešení”. Je to jen návod na to, jak si uvědomit, co právě prožívám. A zkusit to přijmout, protože jen tak můžeme dojít opravdového klidu a vnitřní síly.

Pokud se však někdo potýkáte s většími obtížemi, těžšími psychickými stavy, ataky depresí apod., doporučujeme toto cvičení provádět za účasti terapeuta. Pokud tomu tak je a vy cítíte, že byste potřebovali pomoci, kontaktujte nás na lucie@klidnakrizovatce.cz. Nabízíme individuální terapeutické sezení po skype.